pátek 10. srpna 2012

Osobní pohovor na pozici Obchodník / Manager

Před nějakou dobou mi zavolal pan X na mobil s pozvánkou na osobní pohovor ohledně nabídky práce. Po jeho krátkém představení a pozvání mě jsem nezaváhal a zeptal se, ze které že společnosti volá. Pan X mi sdělil, že se jedná o společnost DataLife, která momentálně shání lidi pro rozšíření svého týmu kvůli velké státní zakázce a že se též zabývá aktivním sponzoringem. Odsouhlasil jsem, že půjdu na osobní schůzku, ale že se ještě na společnost Datalife podívám blíže a dám vědět, kdybych svůj zájem o schůzku přehodnotil.

Na internetu jsem našel několik referencí, vesměs špatné, ale říkal jsem si, že po dlouhé době bych zase mohl něco podniknout, tak jsem tedy šel na pohovor.

Na pohovoru mě přivítal seriózně vypadající pan X a začal celkem nezávazně hovořit a trochu se i ptát na mou situaci, zda studuji, pracuji, hledám práci či co. Poté přešel ke stručnému popisu společnosti DataLife a čím se společnost zabývá. Mezitím se mě také ptal, co o společnosti vím, co jsem si zjišťoval a tak podobně.

Z našeho rozhovoru vyplynulo, že společnost DataLife se zabývá třemi hlavními směry, kde jedním je aktivní sponzoring, dalším finanční poradenství a posledním budoucí penzijní reforma.

Aktivním sponzoringem je prý myšleno sponzorství sportovních klubů, kde společnost DataLife klade velký důraz na to, aby poskytnuté peníze byly využity ve prospěch dětí a mládeže. Vrtalo mi však hlavou, kde se ty peníze berou, tak jsem se tedy zeptal. Na to mi bylo sděleno, že se jedná tak trochu o know-how společnosti DataLife a bude mi to prezentováno v dalším kole příjímacího řízení na nějakém semináři. Z toho tedy mimo jiné vyplynulo, že nábor do společnosti DataLife probíhá minimálně ve dvou kolech a je nutné absolvovat seminář. Seminář je zpoplatněn částkou 500 Kč, ze které je hrazen pronájem prostor v hotelu a občerstvení.

Co se týče finančního poradenství, tak zde se jedná v podstatě o totéž jako třeba u Partners. Jde tedy údajně především o optimalizaci portfolia finančních produktů klienta a o zvyšování jeho finanční gramotnosti. Pouze si u této společnosti nejsem jist, jestli spolupracuje se srovnatelným počtem finančních institucí jako třeba Partners a jestli má ve své nabídce srovnatelný počet produktů. Jinak styl práce je zde tentýž.

O posledním směru, kterým se společnost DataLife zabývá, jsme se bavili asi nejvíce. Penzijní reforma je něco, co se dotkne nás téměř všech a bude velkou příležitostí pro byznys v oblasti nabídek spořících a investičních produktů, jakýchsi „důchodových účtů“. Prý je již definitivně stanoven termín 1. 1. 2013, od kdy budou moci být nabízeny zmíněné produkty. Z rozhovoru mi to připadlo, že této oblasti přikládá společnost DataLife nejvyšší význam a nejvíce se na toto připravuje.

V průběhu pohovoru jsem se ještě ujistil, že spolupráce se společností DataLife probíhá na živnostenský list, jak je to u obdobných společností běžné.

Toto vše bylo z mého pohovoru asi to nejhlavnější. Na seminář jsem se však rozhodl nejet a se společností DataLife spolupráci nenavazovat zejména z důvodu špatných referencí.

1 komentář: